5 פעולות שיווק באינטרנט שחייבים לזכור
עסקים קטנים יכולים לבחור ולפעול בכמה דרכים על מנת לשווק את העסק שלהם באינטרנט, אך מה הן הפעולות אשר יבטיחו את סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר?
אחרי הכל, לבעלי העסקים יש כמות זמן מוגבלת בכל הקשור לשיווק העסק שלהם, כך שרצוי לאמץ את הפעולות הפרודוקטיביות ביותר.
5 מהן אפרט בהמשך, ואני מאמין שאם תאמצו את כל ה-5, תוכלו להציב את העסק שלכם מעל המתחרים.
הפעולות הבאות הן פעולות פשוטות שכמעט כל עסק יכול להרשות לעצמו לבצע ולדעתי עסק שמעוניין להצליח, חייב לבצע. אז הינה לכם 5 פעולות שיווק באינטרנט שחייבים לזכור וליישם:
1. אתר אינטרנט ידידותי למובייל ולמנועי החיפוש
כדאי לראות את אתר האינטרנט של העסק כבסיס לשיווק ברשת. עוד לפני שנדבר על תוכן, האתר חייב להיות בעל 2 תכונות עקריות : ידידותי למובייל (מותאם למובייל) ולמנועי החיפוש. כיום רב הפלטפורמות לניהול אתרי תוכן (wordpress, joomla כו…) מכילות גירסת מובייל עם התבנית שאיתן הן מגיעות, לאלו מבינכם שלא משתמשים בתבנית לעיצוב האתר, אני ממליץ לוודא עם מעצב האתר שגירסת מובייל אכן קיימת ופועלת כשורה. אחרי שדאגנו לעיצוב נשארנו עם הצורך באתר שמותאם למנועי החיפוש והדגש כאן הוא להתאמת התוכן ומילות המפתח הרלוונטיות.
מילות המפתח הרלוונטיות לעסק שלכם צריכות להופיע בכותרות העמודים ובתיאורי ה-meta. איך יודעים אילו מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם?
חשבו על הענף בו העסק שלכם נמצא, על המוצרים שלכם, השרותים שאתם מספקים, ורשמו את כל המילים שעולות בדעתכם. בצעו מספר חיפושים בגוגל, רשמו לפניכם את האתרים הראשונים בתוצאות חיפוש אלו, שימו לב למילות המפתח שבאתרים הללו.
דרך נוספת למציאת מילות מפתח מתאימות היא שימוש בכלים חינמיים כמו Google Keyword Planner ו\אוSemRush.
אתר אינטרנט שמעדכן תוכן באופן קבוע, לפחות אחר לשבוע, זוכה לקידום טוב יותר בגוגל. הרובוט של גוגל יסרוק אתר שמעדכן תוכן בתדירות גבוהה יותר, לכן אני ממליץ בחום לנהל בלוג מקצועי שמתעדכן בתוכן רלוונטי על בסיס קבוע. מערכות ניהול התוכן הפופולריות מאפשרות ניהול בלוג בקלות למשתמשים בכל הרמות.
2. רשמו את האתר באינדקסים החשובים לענף שלכם
הצעד הזה מאוד חשוב משום שלעיתים גולשים יגיעו לאתר שלכם דרך אחד מאותם פורטלים/אינקסים וכל שעליכם לעשות זה להשקיע מעט זמן ברישום ולפעמים כדאי לשקול לשלם קצת כסף בכדי להרשם לאינדקס או פורטל עם טרפיק גבוהה.
כמעט לכל ענף במשק יש אינדקס שמתאים לו, ויש כמובן את האינדקס החינמי של גוגל "גוגל לעסק שלי".
אגב אם לעסק שלכם אין אינדקס מתאים, נשמח אם תספרו לנו על כך, אולי נרים את הכפפה ונבנה אחד עבורכם.
3. בנו את רשימת המיילים וצרו נאמנות
הוסיפו כמה שיותר טפסים ללכידת פרטי הגולשים שלכם. עודדו אותם להשאיר פרטים ושלחו להם תוכן רלוונטי ובעל ערך. שלחו גם הצעות אטרקטיביות במינון הנכון להגדלת המכירות. בכדי לא להציק ובכל זאת להישאר בזיכרון של הגולשים, שלחו מייל אחת לשבוע.
ממליץ להשתמש בפלטפורות השונות :
- רב מסר
- Mail Chimp (חינם עד 2,000 נרשמים או 12,000 שליחות)
- Aweber
4. צרו מעורבות ברשתות החברתיות בחוכמה
עבור עסקים רבים המדיה החברתית היא בזבוז מוחלט של זמן ומאמץ ולעיתים נדירות אני פוגש בעסק או במודל עסקי שהשימוש ברשתות החברתיות תורם לשורה התחתונה. ולמרות זאת, כדאי להשתמש ברשתות החברתיות כאשר מה שמבקשים להשיג זו הגברת או יצירת מודעות למותג שלכם, טיפוח ושימור נאמנות לקוחות. השימוש ברשתות אלו עשוי לסייע מעט "ביחסים" של העסק עם העולם החיצון, כאשר עושים שימוש בכלים הנכונים (למשל כמענה לתלונות או לפרסום שלילי).
רוצים להיות מעורבים ונוכחים ברשתות החברתיות?
צרו תוכן שמדבר לצרכים ולרצונות של הלקוחות שלכם. לאף אחד, אבל לאף אחד לא משנה כמה אתם או החברה שלכם מתמחה בדבר הזה שאתם עושים כ"כ טוב. לאנשים (כן כן אני יודע שזו הכללה רחבה) אכפת רק מעצמם, לכן כדאי לכתוב תוכן שיפתור בעייה שמציקה להם, תוכן שילמד אותם משהו בעל ערך או תוכן שיגרום להם להזדהות.
5. השתמשו בקידום ממומן במידה הנכונה
זוכרים שכתבתי שהמוערבות במדיה החברתית היא בזבוז זמן עבור רב העסקים? כאשר אנו מדברים על הרשתות החברתיות כפלטפורמה לפרסום, הסיפור קצת שונה. בישראל פייסבוק מחזיקה בפלטפורמה משתלמת לפרסום שמאפשרת פילוחים טובים מאוד, יכולת מעקב אחר קמפיינים ויעילות המודעות וכלי לניהול התקציב הפרסומי.
כאשר פוסט אורגני של עמוד עסקי בפייסבוק עולה לאוויר, הוא זוכה לחשיפה מאוד מצומצמת, אבל כאשר משלמים לפייסבוק על חשיפה ניתן להשיג תוצאות טובות בפרסום המפולח כראוי ופונה לפלח השוק באופן המתאים ביותר.
Google Adwords היא פלטפורמה מצויינת לפרסום וקידום ממומן, כאן המלצתי היא לקחת מומחה בתחום שינהל את קמפיין הפרסום. מומחה מוסמך מטעם Google יידע להקים, לנהל ולנתר קמפיינים כך שתקציב הפרסום שלכם ישיג את התוצאות הטובות ביותר.
לסיכום
שיווק באינטרנט היא משימה לא פשוטה עבור עסקים בישראל, אבל אם תאמצו את 5 ההמלצות שכתבתי כאן למעלה, אתם כבר תמקמו את העסק שלכם מעל רב המתחרים.
התחילו בבניית אתר אינטרנט בעל ניראות מצויינת גם במובייל אשר מותאם למנועי החיפוש ומשם המשיכו בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם. אם תבחרו שלא לשווק באינטרנט ביעילות, זכרו שחלק מהמתחרים שלכם כבר עושים עבודה טובה ובנתיים הם יגדילו את המכירות שלהם ויקחו לעצמם נתחים גדולים מהעוגה, בעוד לכם ישארו הפירורים עליהם רבים בין כה כל השאר.
0 תגובות