7 שלבים להצלחה בעת פתיחת עסק באינטרנט
יש רצף של צעדים מוכחים שאתם יכולים לבצע כדי להבטיח את ההצלחה שלכם כאשר אתם מתחילים עסק קטן באינטרנט. ראיתי פעמים רבות אנשים שהתחילו עסק מצליח על ידי ביצוע הפעולות הבאות:
- מצאו צורך ומלאו אותו.
- כתבו תוכן שמוכר.
- תכננו ובנו אתר נח לשימוש.
- השתמשו במנועי החיפוש על מנת להזרים תנועה לאתר.
- ביססו מעמדם כמומחים בתחום.
- שמרו על קשר עם מנויים במייל.
- הגדילו מכירות ללקוחות קיימים.
שלב 1 : מצאו צורך ומלאו אותו
רוב האנשים המתחילים עסק באינטרנט נוטים לעשות את הטעות הנפוצה שבלחפש קודם את המוצר הנכון, ואז למצוא את השוק המתאים למוצר.
כדי להגביר את סיכויי ההצלחה שלך,עליכם להתחיל עם שוק. החוכמה היא למצוא קבוצה של אנשים אשר מחפשים פתרון לבעיה שאין לה פתרונות משכנעים. האינטרנט עוזר למצוא ולחקור שווקים כאלה בקלות:
• בקרו פורומים שונים בכדי לראות אילו שאלות אנשים שואלים ומה הן הבעיות שהם מנסים לפתור.
• בצעו מחקר מילות מפתח כדי למצוא מילות מפתח שהרבה אנשים מחפשים אך התחרות עליהן נמוכה יחסית.
• בדקו את המתחרים הפוטנציאליים שלכם על ידי ביקור באתרים שלהם ותשימו לב מה הם עושים כדי למלא את הביקוש הזה. אז אתם יכולים להשתמש במה שלמדתם וליצור מוצר עבור שוק שכבר קיים – ולעשות זאת טוב יותר מאשר המתחרים.
שלב 2: כתבו תוכן שמוכר
יש נוסחא לתוכן מכירתי שמעבירה מבקרים/גולשים דרך תהליך המכירה מרגע הגעתם עד הרגע שהם מבצעים רכישה בפועל:
1. עוררו עניין בעזרת כותרת המושכות את תשומת לב הקוראים.
2. תארו את הבעיה שהמוצר שלכם פותר.
3. בססו את אמינותו בתור פותר הבעיה.
4. הוסיפו המלצות מאנשים שהשתמשו במוצר.
5. דברו על המוצר ועל איך שהוא מיטיב עם הצרכנים.
6. הציעו הצעה שקשה לעמוד בפנייה.
7. תנו הבטחה חזקה.
8. צורו דחיפות.
9. קראו לפעולה – בקשו את הרכישה.
10. סכמו בטון חיובי.
לאורך התהליך אתם צריכים להתמקד על כמה המוצר או השירות שלכם הוא ייחודי ומסוגל לפתור בעיות של אנשים או לשפר את חייהם. לחשוב כמו לקוח ולשאול עצמכם "מה ייצא לי מזה?"
שלב 3: עיצוב ובניית אתר האינטרנט למכירה
קבעתם את שוק המטרה והחלטתם על המוצר שלכם , וכבר בניתם את תהליך המכירה המושלם עבורם, עכשיו אתם מוכנים לעבור לשלב העיצוב ובניית האתר לעסק שלכם. זכרו כי פשטות היא שם המשחק. יש לכם פחות משלוש שניות לתפוס את תשומת הלב של הגולשים – אחרת הם ייעלמו, ולא תראו אותם שוב. כמה טיפים חשובים שכדאי לזכור:
- צרו תפריט ניווט ברור, פשוט ואחיד בכל העמודים שבאתר.
- השתמשו ב-2 גופנים / פונטים, לא יותר. המלצתי היא ללכת על רקע לבן.
- השתמשו בגרפיקה, אודיו או וידאו רק אם הם משפרים את הצגת התוכן.
- הוסיפו הצעה משתלמת שתוכל לאסוף כתובות דואר אלקטרוני מהגולשים.
- צרו תהליך נח לקנייה – לא יותר משלושה קליקים בין לקוחות פוטנציאליים לבין כפתור התשלום.
- אתר האינטרנט שלכם הוא החנות שלכם, אז בנו אותו ידידותי ללקוח.
שלב 4: השתמשו במנועי החיפוש על מנת להזרים תנועה לאתר
Pay-per-click או קידום ממומן היא הדרך הקלה ביותר להשיג תנועה לאתר חדש. לדרך זו 2 יתרונות על פני המתנה לתנועה שתבוא אליכם באופן אורגני. ראשית, מודעות PPCיופיעו בתוצאות החיפוש באופן מיידי, ושנית, מודעות PPC מאפשרות לכם לבחון מילות מפתח שונות, כמו גם כותרות, מחירים וגישות מכירה. לא רק שאתם מקבלים תנועה מיידית, אלא יכולים ואף צריכים להשתמש במודעות PPC על מנת לגלות את מילות המפתח המניבות ביותר בעלות יחס ההמרה הגבוהה ביותר. לאחר מכן תוכל להפיץ מילות מפתח אלו בכל חלקי האתר שלכם, מה שבוודאי יעזור בדירוגים שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות.
שלב 5: ביססו מעמדם כמומחים בתחום
אנשים משתמשים באינטרנט כדי למצוא מידע. ספקו מידע בחינם לאתרים אחרים, וכך תראו יותר תנועה אורגנית לאתר שלכם. הסוד הוא תמיד לכלול קישור לאתר שלכם עם כל פיסת מידע שאתם נותנים.
• תנו תוכן איכותי חינם! צור מאמרים, קטעי וידאו או כל תוכן אחר שאנשים ימצאו שימושי. פזר תוכן באמצעות ספריות מאמר באינטרנט או באתרי המדיה חברתית.
• הוסיפו כפתורים של "שלח לחבר" המקשרים תוכן בעל ערך באתר האינטרנט שלכם.
• היו פעילים בפורומים בתעשייה ואתרי רשתות חברתיות שבו קהל היעד שלך נמצא ובססו את מעמדכם כמומחים בתעשייה שלכם.
כך תוכלו להגיע לקוראים חדשים. אבל אפילו טוב יותר, כל אתר שיכיל את התוכן שלכם יקשר בחזרה לאתר שלכם. מנועי חיפוש אוהבים קישורים מאתרים רלוונטיים, אלו יקדמו אתכם בדירוג תוצאות החיפוש.
שלב 6: שמרו על קשר עם מנויים במייל.
כשאתם בונים רשימת תפוצה, אתם יוצרים את אחד הנכסים החשובים ביותר של העסק שלכם באינטרנט. לקוחות המנויים לרשימת התפוצה שלך נתנו לך הרשאה לשלוח להם דואר אלקטרוני. זה אומר:
• אתה נותן להם משהו שהם ביקשו.
• אתה מפתח איתם יחסים לכל החיים.
• התגובה לקמפיין דיוור אלקטרוני מדידה ב 100%.
• שיווק בדואר אלקטרוני הוא זול יותר ויעיל יותר מאשר עיתונות מודפסת, טלוויזיה או רדיו כי זה קמפיין מאוד ממוקד.
כל מי שמבקר באתר שלכם ובוחר להיכנס לרשימה שלכם הוא Lead חם מאוד. ואין כלי טוב יותר מאשר דואר אלקטרוני למעקב אחר לידים.
שלב 7: הגדילו מכירות ללקוחות קיימים.
אחת מהאסטרטגיות החשובות ביותר בשיווק באינטרנט היא לפתח את הערך של לקוחות קיימים. לפחות 36 אחוז של אנשים שרכשו מכם בעבר יקנו מכם שוב אם תחזרו לשווק להם. סגירת המכירה הראשונה היא ללא ספק החלק הקשה ביותר – שלא לדבר היקר ביותר. הציעו מוצרים משלימים ושדרוגים בכדי לגרום להם לקנות שוב:
• הציעו מוצרים המשלימים את הרכישה הראשונה שלהם.
• שלחו קופוני נאמנות אלקטרוניים אותם יוכלו לנצל בביקור הבא שלהם.
• הציעו מוצרים נלווים בדף ה- "תודה" דף אחרי שהם רוכשים.
תגמלו את הלקוחות הנאמנים שלכם וכך הם יהיו עוד יותר נאמנים.
לסיכום
האינטרנט משתנה ללא הרף ובמהירות שלא מאפיינת אף ענף אחר בתעשיה, אך הדרך להשיג תוצאות טובות ולהצליח בגדול בפתיחת עסק באינטרנט כמעט ולא השתנתה עם השנים.
אם יש לכם חנות אינטרנטית או שאתם מעוניינים לפתוח אחת, עברו על השלבים הבסיסיים שרמתי עבורכם כאן במאמר הזה והדרך להצלחה פתוחה בפניכם.
0 תגובות